söndag 2 september 2012

Lägesrapport

Första veckan efter sommarledigheten är nu avklarad, det har varit en bra vecka men har haft ett högt tempo. Är dödstrött nu! I tisdags fick vi en studiehandledning för den här kursen, vi fick rådet att se den som vår bibel. Och den bibeln verkar inte tillåta så mycket annat än plugg, om man säger så. Hårt plugg från start är det som gäller. Det kanske är tur att det är sista terminen, det är går lättare när man ser slutet! Har under helgen pressat in 24 timmars jobb, mina två första dagar på nya jobbet. Jag kommer att vara vikarie på ett boende för ensamkommande barn. Det var två väldigt bra dagar, tror jag kommer trivas där! Dock är min fot hemskt trött och öm efter den intensiva veckan, det går liksom inte att INTE använda foten, även om jag har kryckorna en del fortfarande. På fredag ska jag till sjukhuset på röntgen. Jag kan  knappt tänka på det, har en stor klump i magen av oro över att det ska bli negativa besked. Ska försöka lägga undan oron tills på fredag iallafall, den dagen den sorgen. Det kan ju faktiskt vara så att det ser bra ut också. Vi får se.

Har precis varit iväg och hämtat två paket med böcker på ica, ett med kurslitteratur och ett med lite andra roliga böcker. Antar att jag får packa upp kurslitteraturen först och spara de andra tills tiden räcker till...Nästa år någon gång kanske.

2 kommentarer:

  1. dom ensamkommande flyktingbarnen?! shit va kul ! jag hade ju så oflyt så dom ringde mig 2 veckor efter min mammaledighet och erbjöd mig socionomjobb med endel samtal vad jag förstod det som (jag hade gett dom ansökan att jobba extra mellan feb-april under graviditeten). Vad är dina arbetsuppgifter? verkar så kul och intressant (träffade endel av dem under min praktikperiod & dom va verkligen fulla av liv :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Jag har bara jobbat några dagar än så länge men det verkar jättebra :)

      Radera