måndag 6 augusti 2012

noll koll full kontroll

Idag kom det andra antagningsbeskedet till universitet och högskola. Spännande dag för många! Även jag får ju besked eftersom man måste söka till varje termin även om man går ett program, vilket är konstigt, man kan ju säga till om man vill sluta istället? Jag har pluggat i tre år, det är sex terminer och jag ska börja på min sjunde nu. Man kan ju tycka att jag borde ha koll på läget efter att ha varit med om hela proceduren sju gånger, MEN mellan terminerna hinner jag glömma bort allt som ska göras inför varje ny termin. Söka till programmet, söka csn, studieförsäkran, kursregistrering, viktiga datum hit o dit osv osv osv... Och att göra de där sakerna känns så j o b b i g t (fast det är lätt och går snabbt egentligen)! Önskar jag var mer strukturerad. Men på något underligt vis så blir allt fixat inför varje termin även fast det känns lite kaosigt innan.

Just ja, jag fick ett spännande meddelande i röstbrevlådan idag. Jag har nämligen sökt ett jobb och enligt meddelandet så ville de gärna prata med mig. När jag ringde upp fick jag inget svar, men det var ganska sent på eftermiddagen så jag får testa imorgon! Hoppas att det inte bara var ett "tyvärr-tjänsten-är-redan-tillsatt-samtal".

Håll tummarna! Natti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar