torsdag 9 augusti 2012

UFO

Har haft en kul förmiddag tillsammans med en kär vän. Vi ses inte alltför ofta så det var riktigt roligt att catcha up lite! Så jag kom nyss hem och har slängt i mig mat. Det blev kassler, lite bladspenat/sallad och hemmagjord majonäs. Kan låta lite trist men det var gott. Jag har bestämt mig för att testa UFO i iallafall en vecka för att se vad som händer med kroppen. UFO står för under fem gram om dagen, alltså under fem gram kolhydrater. Jag utesluter mejeriprodukter helt så det blir mest ägg, kött, fisk, kyckling, lite grönsaker och så fett såklart. Började igår och det känns bra hittills iallafall, det märks att kroppen släpper vätska för jag är kissnödig hela tiden. Jag har haft lite huvudvärk men känner att jag har mycket energi. Vägde och mätte mig igår så får se vad som händer, om det händer något. 

Tumme upp för en bra dag!


3 kommentarer:

  1. Hur mycket har du legat på under den tiden du kört? Vi kör på max 5 gram, och har gjort det ända sen vi började, ibland blir det dock mer men man måste få lite lyx i vardagen (anser jag i alla fall) Tycker inte att det gör nått om man någon gång då och då kommer upp i 30-40 gram. Det händer väldigt sällan, men istället för att få ångest över det så tar vi en extra promenad. Funkar kanon och jag går stadigt ner så det händer inte så mycket om man någon gång ibland "fuskar" lite.

    SvaraRadera
  2. I början mellan 15-20g om dagen. Nu det senaste ligger jag nog 20-30 någonstans men jag räknar inte så noga längre, förutom just precis nu när jag testar under 5 om dagen då. Ibland äter jag ju mörk choklad, nötter eller bär och då blir det ju lite mer men det påverkar inte min viktnedgång verkar det som. Men under 5g, hur äter ni då? Jag har tagit bort mejeriprodukter och äter bara minimalt med grönsaker just nu (äter ägg, kött och fett såklart), har snart gått en vecka och det har funkat bra men skulle inte vilja leva så jämt ;)

    SvaraRadera
  3. Nu räknar vi inte så noga, men vi försöker hålla oss runt 5 gram, och tänker man att man ska äta 0 så kommer man inte så mycket över 5. Vi äter ägg,bacon, fisk,fläsk,massa olika ostar,Broccoli till de flesta huvudrätterna,Räkor,kräftor. Grönsaker/sallad äter vi oxå ganska mycket. Man får bara se till att skippa tex: majs och sånt som det är mycket kolhydrater i. Allt är ju dessutom baserat på 100 gram så gör man en sallad så blir det inte många gram man får i sig ifall man har med något som ligger lite högt. Brukar kolla den här listan, försöker hålla mig till det som ligger under 5. http://www.lchf.se/Mat/Kolhydratlista/tabid/146/show/A/Default.aspx

    SvaraRadera